WIADOMOŚCI

Toro Rosso ujawnia nowy bolid
Toro Rosso ujawnia nowy bolid
Podczas dzisiejszych testów w Barcelonie zespół Toro Rosso ujawnił publicznie swój nowy bolid oznaczony jako STR3.
baner_rbr_v3.jpg
Nowa maszyna jest bardzo podobna do bolidu zespołu Red Bul Racing – RB4.

Sebastien Bourdais spędzi resztę dzisiejszej sesji treningowej na dopracowywaniu ustawień nowego bolidu, przed przekazaniem go jutro do testów swojemu koledze z zespołu - Sebastianowi Vettelowi.

STR3 był już testowany miesiąc temu na torze Vairano we Włoszech. Giorgio Ascanelli – dyrektor techniczny zespołu powiedział podczas Grand Prix Australii, iż ma nadzieję, że nowy bolid weźmie po raz pierwszy udział w wyścigu podczas GP Turcji.

Toro Rosso jest zadowolone z pomyślnego rozpoczęcia sezonu 2008 w zeszłorocznym bolidzie. Zespół zdobył dwa punkty w Australii. Bourdais mógł zakończyć wyścig nawet na czwartej pozycji, niestety jednak miał trochę problemów technicznych ze swoim bolidem podczas wyścigu.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

37 KOMENTARZY
avatar
kamil1423

16.04.2008 12:16

0

i tak nic im to nie da


avatar
seal

16.04.2008 12:33

0

??????????? zróbcie konkurencyjny bolid tego życzę;d


avatar
rfz

16.04.2008 12:37

0

kamil wyjdź.


avatar
sydemon

16.04.2008 12:49

0

Ciekawy kształt nosa i w ogóle takie trochę bardziej futurystyczny od pozostałych bolidów a Honda to chyba od BMW "odgapiła" te skrzydełka nad nosem chyba że nie zauważyłem wcześniej


avatar
walerus

16.04.2008 13:17

0

Red Bull 2 - a potem do odstrzału i sprzedaży....


avatar
maciek123

16.04.2008 13:34

0

może bolid będzie lepszy ale o 0001 sekundy na okrążeniu


avatar
michcio64

16.04.2008 13:45

0

sydemon Honda nie mogla odgapic bo on juz rok temito mila


avatar
lubie placki

16.04.2008 13:53

0

te skrzydełka to raczej BMW od Hondy odgapiło, kubicomaniacy :I


avatar
Koniarek

16.04.2008 14:14

0

Chciałbym aby model STR3 właczył sie do rywalizacji o punkty, byłoby to lepiej dla rywalizacji.


avatar
grzesiek1870

16.04.2008 14:30

0

Ciekawe czy ten bolid też będzie tak awaryjny jak poprzednik? :)


avatar
daniel316

16.04.2008 14:41

0

Jak na razie chyba żaden zespół odkąd gdy się zaczął sezon nic szokującego nie zrobił. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie. A jeśli jest podobny do bolidu RedBulla to zbyt super to on nie jest.


avatar
GodFahter

16.04.2008 14:44

0

podajcie linka jak to mozliwe ze zdjecmi nowego bolidu toro rosso


avatar
pz0

16.04.2008 14:48

0

Jak podobny do RedBulla to pewnie będą mu koła odpadały


avatar
muminek94

16.04.2008 15:02

0

To prawie taki sam jak nie taki sam.... http://www.f1today.nl/foto/2711/ to jest zdjecie BMW tylko nie wiem czy na ten czy na nowy sezon:)


avatar
Dagmara_W

16.04.2008 15:07

0

Dużo się nie różni.. tył się troche zmienił. ale nie brzydki.zobaczymy czy będzie skuteczny.


avatar
sawekrs

16.04.2008 16:02

0

lubie placki wyjdz


avatar
Myster01

16.04.2008 16:28

0

płetwa za kokpitem jak u rekina, w innych konstrukcjach nie widziałem chyba takiego rozwiązania.


avatar
fisicofan

16.04.2008 16:45

0

a ja widziałem tą płetwe rekina także u Renault


avatar
walerus

16.04.2008 16:58

0

Podobno Arabom proponuje szef Red Bulla 50% akcji Tolo Roso..... tym z Kuwejtu...


avatar
lubie placki

16.04.2008 17:15

0

sawekrs jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to lepiej się nie odzywaj. A jeżeli chodzi o nowy STR3 to nie ma co się dziwić że to kopia bolidu Red Bula przecież to ich satelicki zespół


avatar
leszek2605

16.04.2008 17:50

0

zobaczymy co pokaże na torze,wtedy będziemy komentować.


avatar
TerrorVision

16.04.2008 19:12

0

Co tam osiągi... niech koniecznie niezawodność poprawią, bo w tym na razie wypadają fatalnie.


avatar
tsubasa

16.04.2008 19:16

0

Nie wyglada źle, zobaczymy jak będzie jeździł.


avatar
tewumoto

16.04.2008 19:59

0

@rfz & @sawekrs: na onecie wieje nudą?? :D :D Red Bull jest klasycznym przykładem zespołu, który służy do reklamowania konkretnej marki produktów przy pomocy bolidu zbudowanego z komponentów innych producentów :( są bez szans na walkę o liczącą się w klasyfikacji liczbę punktów ;)


avatar
piotrek74

16.04.2008 21:46

0

niech któryś z was zaprojektuje a wtedy będziemy oceniać (każdy potrafi krytykować )


avatar
tewumoto

16.04.2008 22:31

0

haha, a Ty - piotruś, na pewno wyłożysz na to kasę.. :D po to jest miejsce na komentarze, żeby je pisać, oceniać, dyskutować.. a jak nie pasi, to czemu je czytasz?? ;D


avatar
piotrek74

16.04.2008 23:04

0

tewumoto>zobaczyłeś zdjęcia-- i już nie podoba się !!--poczekaj na GP a później krytykuj -- powiedz coś konkretnego, bo wszystkie zespoły to robią(Reklamują Się )


avatar
tewumoto

17.04.2008 00:34

0

ok, chcesz konkretów, proszę: największą nowością jest tzw. płetwa rekina (wzdłużny spoiler, zabudowany w tylnej części bolidu, stanowiący przedłużony profil wlotu powietrza), więc na niej się skupię. Do zalet (wg mnie) należy zaliczyć lepsze prowadzenie bolidu w trakcie opuszczania tunelu aerodynamicznego bolidu poprzedzającego oraz podczas jazdy na prostych. Wadą na pewno będzie nieprzewidywalność podczas pokonywania zakrętów (efekt podobny do jazdy tramwajem w zakrętach o niewielkim - poniżej 6m - promieniu skrętu). Z jednej strony mogłoby się wydawać, że taka powietrzna "szyna" umożliwi łatwiejsze pokonywanie zakrętów z większą prędkością dzięki niwelowniu siły odśrodkowej i przeciwdziałaniu momentowi obrotowemu (gdzie r=odstęp między zewnętrznymi krąwędziami skrajnych przednich i tylnych opon, natomiast F=siła odśrodkowa), jednak należy pamiętać o tym, że usztywnienie prowadznia tylnej osi może doprowadzić (a właściwie na pewno doprowadzi, pytanie brzmi tylko: przy jakiej prędkości??) do zerwania przyczepności tylnich opon wskutek przewyższenia tarcia momentem obrotowym (tylko nie pomyl z momentem obrotowym, oddziałującym na wał napędowy i przekazywanym na ogumienie). Pomijam wpływ podmuchów wiatru bocznego na stabilność toru jazdy, bo wierzę, że w Europie nie będziemy mieli wietrznych GP. Moim zdaniem konkurencyjność kierowców RB4 pogorszy się w związku z tym, że obecnie wyprzedzanie odbywa się podczas GP najczęściej w zakrętach. Co o tym sądzisz?? :)


avatar
czes

17.04.2008 01:57

0

woohoo! wreszcie maja nowe auto.


avatar
piotrek74

17.04.2008 07:37

0

jeżeli dzięki tej płetwie bolid będzie bardziej stabilny na prostych , to zmniejszą my trochę docisk a w tedy będzie większy Vmax i przyspieszenie . Prawdopodobnie przy do hamowaniach przed zakretami też będzie lepiej się zachowywał .To jest już pierwszy krok do wyprzedzenia bolidu przed tobą .J chyba to jest ten krok do przodu w rozwoju?(Poczekamy na kwalifikację i zobaczymy )


avatar
tewumoto

17.04.2008 12:38

0

nie do końca, na prostych bolidy i bez płetwy nie odlatywały.. :D przy dohamowaniu może być poprawa dzięki "szynie powietrznej", ale ta "szyna" na pewno będzie przeszkadzała w ciasnych zakrętach, o czym już pisałem.. :) wszystko, każde rozwiązanie ma zawsze zalety i wady.. w tym przypadku, po analizie wad i zalet, nie jestem dobrej myśli, tym bardziej, że takie samo ustrojstwo inżynierowie wstawili do bolidu Alonso.. :(


avatar
tewumoto

17.04.2008 12:43

0

ach.. zapomniałem napisać o jeszcze jednej, ogromnej wadzie, może nawet największej: "płetwa" podnosi środek ciężkośi bolidu, co powoduje problemy z prowadzeniem w łukch, nie mówiąc już o jeździe ze stosunkowo dużą prędkością w zakrętach.. ale masz rację, co z tego wyniknie, zobaczymy dopiero w kwalifikacjach, po prostu martwię się trochę o Alonso.. bo jakoś obaj kierowcy RB4 są mi obojętni.. ;)


avatar
pz0

17.04.2008 13:28

0

tewumoto a jeżeli to jest kolejny trik i np ta płetwa ugina się oto może być bardzo duża pomoc właśnie w zakrętach. Np przy zakręcie w prawo, płetwa wygnie się w lewo dzięki czemu uzyskamy pewien profil. Cząstki powietrza po prawej stronie płetwy będą miały większą prędkość, a jak wszystkim chyba wiadomo ciśnienie maleje wraz ze wzrostem prędkości przepływu, wynika z tego że po prawej stronie płetwy będzie mniejsze ciśnienie, więc bolid będzie ''spychany'' na prawo. co może ułatwić pokonanie tego prawego zakrętu, a co za tym idzie prędkość bolidu może być odrobinę większa. Wiem że zakazane jest używanie elastycznych elementów aero, ale to jest pewna nowinka, na którą może nie być jeszcze norm testowania i teamy mogą trochę oszukiwać.


avatar
pz0

17.04.2008 13:31

0

To o czym piszę to po prostu równanie Bernouliego


avatar
piotrek74

17.04.2008 19:28

0

niedługo zobaczymy czy płetwa jest dobrym rozwiązaniem bo NOS - MCL chyba sprawdził się (większość zespołów to kopiuje ) a ostatnio z BMW ściąga Honda(rogi)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu